Tagebuch 14-9-2017

Ik verveel me. Ik heb me de hele dag zitten vervelen. Er is niets wat me noemenswaardig irriteert en dat irriteert me. Mijn to-do lijstje van deze week is al hoog en breed klaar en buiten kan ik niet bezig, omdat het te nat is. Misschien dat ik daar dan maar over moet klagen.

Het afkicken van de slaapmiddelen hou ik met gemak vol. Ik kom moeilijk in slaap, maar dat compenseer ik overdag met dutjes op de bank en ik merk dat ik veel scherper ben. Bovendien heb ik minder pijn in mijn voeten en benen, dus daar kan ik ook al niet over zeuren.

Gister stormde het, maar we hebben geen schade opgelopen. Er waren wat takken van de boom in de voortuin gewaaid en ik moest drie meter naar boven klimmen om een zware half afgebroken tak definitief af te zagen. Hierbij overwon ik mijn hoogtevrees, dus ik kan alleen maar trots op mezelf zijn. Godsamme. De schutting en het stuk van de blokhut dat ik al gebouwd heb zijn fier overeind blijven staan. Kennelijk kan ik beter bouwen dan ik dacht.

Gister zag ik ook voor het eerst in mijn leven een Wielewaal. Dichter en vriend Nanne Nauta zit me altijd te pesten met het feit dat hij hem iedere vakantie ziet in Frankrijk, maar nu heb ik hem dus ook gezien. Geen twijfel mogelijk. Nu staat er alleen nog de blauwborst op mijn verlanglijstje, maar dat is slechts een kwestie van tijd.

Ik zou kunnen zeiken over de dure bril die ik aangeschaft heb, maar eigenlijk ben ik daar best heel tevreden over. Ik maakte zelfs nog een leuk grapje bij de opticien: ‘Ik vind die Jan Smit geen reclame voor uw zaak.’ Iedereen die het hoorde lachte, dus ik ben ook al geen onbegrepen genie.

Afgelopen zondag maakten we met vriendin Maaike een leuk tochtje over het Hoogeland, bezochten een kerk met fototentoonstelling en sloten af met een bezoekje aan Noordpolderzijl, alwaar Maaike een leuke foto van ons maakte. Daarna trakteerde ze op een overheerlijk broodje garnaal. De nieuwe auto doet het goed en nadat S met keukenkit het dakraam heeft behandeld lekt dat ook niet meer. Nee, we hebben onze zaakjes goed voor elkaar en zijn tamelijk gelukkig.

Wat een hel.

© Lammert VoosIMG-20170910-WA0000

 

Geef een reactie

